vesikoirat Forum Index vesikoirat
keskustelupaikka kaikille vesikoirien harrastajille ja ystäville

FAQFAQ    SearchSearch    MemberlistMemberlist    UsergroupsUsergroups    fchat fChat  RegisterRegister  
  ProfileProfile    Log in to check your private messages Log in to check your private messages    Log in Log in 

syksyllä peuran/hirven jalkoja MeJä tms käyttöön

Post new topic   Reply to topic    vesikoirat Forum Index -> Kirppis
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tzh
Tassujen kastelija

PostPosted: Fri May 29, 2009 12:06 pm    Post subject: syksyllä peuran/hirven jalkoja MeJä tms käyttöön Reply with quote

EDIT 4.11.2009: Jos sorkkien haluajia vielä löytyy jättäkää yksityisviestiä yhteystiedoin (puhelinnumero). Sorkkia (hirvi ja paura) on saatavissa, tarvittaessa runsaastikin, tosin aikataulu riippuu kysynnästä (sorkat kiinni vielä eläimissä). Sopiva kustannusten korvaus olisi sorkan hinta 1 euro/kpl + 5 euroa/toimitus määrästä riippumatta. Noutaa voi Veikkolasta iltaisin ja / Espoosta virka-aikana.

---------------

Tulevana vesikoiran omistajana (jonossa) seuraan palstaa ja tuen toimintaa

Asun Kirkkonummella ja olen kauempana maakunnissa hirvi- ja peuraporukassa jossa kaadettanen syksyllä parikymmentä hirveä ja kymmeniä peuroja. Seura myy nahkat, joten ne kerätään talteen. Jalat menevät haaskoihin, kotkille tms muun perkausjätteen mukana.

Itse olen aina tilaisuuden tullen evakuoinut sorkkia, ja jakanut kavereiden koirille (ei vielä omaa). Jotta kaikki sorkat saisi talteen ja hyötykäyttöön, niistä voisi tarjota jonkin kiinteän hinnan, jolloin ne aina talletettaisiin ja voisin niitä kantaa tarvitsijoille espoon suuntaan.

Kysymys onkin mikä olisi sellainen hinta jolla sorkat aina menisivät, ja kaikki olisivat tyytyväisiä. Itse en ole ottamassa palkkiota, mutta seura pitäisi motivoida keräämään kaikki talteen.

Pyydän kommentteja, hirven sorkasta 1, 2 vai 5€, peuran sorkasta 1,2 vai 5€, vai jotain muuta. mikä olisi summa mikä tuntuisi oikealta.

Tältä pohjalta ehdottaisin seuralle sorkkien tallettamista ja takaisin hinnan. Otan itse riskin ja ilmoitan vaikka tällä palstalla kun sorkkia on tarjolla.

Eli kysymys on mikä olisi sopiva standardihinta sorkille. Ja antakaa vihjeitä montako sorkkaa syksyn mittaan ehkä haluaisitte.

Last edited by tzh on Wed Nov 04, 2009 6:30 am; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Vanukas
Kumiankka

PostPosted: Fri May 29, 2009 1:07 pm    Post subject: Reply with quote

Hintaan en osaa ottaa kantaa, mutta jos kyse on muutamasta eurosta, voisin varata oikeastaan heti 1-2 kappaletta. Very Happy

Kun puhutaan hirvensorkasta, eikös silloin tarkoiteta sellaista polvesta katkaistua jalankappaletta? Siis siitä kohden mistä nyt normaalistikin katkaistaan. Eli ei pelkkää sorkkaa?
View user's profile Send private message Send e-mail
tzh
Tassujen kastelija

PostPosted: Fri May 29, 2009 1:13 pm    Post subject: Reply with quote

Vanukas wrote:
Kun puhutaan hirvensorkasta, eikös silloin tarkoiteta sellaista polvesta katkaistua jalankappaletta? Siis siitä kohden mistä nyt normaalistikin katkaistaan. Eli ei pelkkää sorkkaa?

juuri niin, eli siis polvesta poikki, eli sorkan jatkona 30-45 cm luuta. Hirvellähän tuo on aika iso, eli jos haluaa pelkän sorkan sen saa nirhata itse poikki ja käyttää luun erikseen. Peurallahan tuo mielestäni on ihan sopiva sellaisenaan kaikille.

hinnan suhteen kysymys on lähinnä siitä että pelisäännöt selvät, ja riittävän motivoivat myös kerätä nuo talteen, ei niinkään bisnes.
Back to top
Raili
Uimaharjoittelija

PostPosted: Sat May 30, 2009 5:18 am    Post subject: Reply with quote

Toistaiseksi minulla itselläni on ollut "luontaisetuna" mahdollisuus saada hirven kylkiluitakin. En tiedä oletko halukas puhumaan niistäkin tässä ketjussa, mutta ihan vaan vinkkinä, että meidän perropoika RAKASTAA hirven kylkiluiden järsimistä. Niistäkin eroon pääseminen tuottaa kuulemma joillekin porukoille ongelmia joten porukat voivat olla halukkaita myös niiden toimittamiseen. Sitten kyllä puhutaan tuollaisella kiintiöllä suuresta määrästä luita.
Back to top
tzh
Tassujen kastelija

PostPosted: Sat May 30, 2009 6:29 am    Post subject: Reply with quote

Raili wrote:
Toistaiseksi minulla itselläni on ollut "luontaisetuna" mahdollisuus saada hirven kylkiluitakin. En tiedä oletko halukas puhumaan niistäkin tässä ketjussa, mutta ihan vaan vinkkinä, että meidän perropoika RAKASTAA hirven kylkiluiden järsimistä. Niistäkin eroon pääseminen tuottaa kuulemma joillekin porukoille ongelmia joten porukat voivat olla halukkaita myös niiden toimittamiseen. Sitten kyllä puhutaan tuollaisella kiintiöllä suuresta määrästä luita.

Sitä voi katsoa sitten syksyllä. Sorkat on helpompi hallita kun yhteisjahdin päätteeksi eläimet laitetaan roikkumaan ilman vaatteita, ja vaatteet ja kengät riisutaan yhdessä. Eläimet sitten leikataan myöhemmin lihoiksi 2-4 hengen ryhminä jotka tekevät luille mitä parhaaksi näkevät.

Ja sorkat saisin helposti jaettua. Minulla ei ole tarkoitus kuluttaa näihin pakastuskapasiteettia, joka syksyisin muutenkin tiukassa.

Mutta jos täältä löytyy halukkaita ottamaan esimerkiksi kympillä saavillinen luita kerralla, ja jakaa se itse haluamallaan tavalla, se voisi syksyllä onnistua.
Back to top
Lurundi
Barracuda

PostPosted: Mon Jun 01, 2009 1:42 pm    Post subject: Reply with quote

Meitä kiinnostaisi sorkat kovasti Very Happy Very Happy

Hinnoista 2€ kuulostaa minusta sopivalta, 1€, jos ostaa kerralla vaikkapa 5 tai enemmän sorkkaa? 5€ tuntuu itsestä hiukka liialta, mutta kyllä silläkin hinnalla sorkkia varmasti myytyä saa Smile

Jaa juu ja hirven ja peuran eroista. Hinnassa en ehkä tekisi eroa, mutta voisi luulla, että peuran sorkkia saisi helpommin menemään. Niitä kun mahtuu tavispakkaseen useampi siinä missä yksi hirvensorkka täyttää koko tilan Wink

Kuulumisia: http://www.lurunen.vuodatus.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Vesipeto
Uimaharjoittelija

PostPosted: Mon Jun 01, 2009 4:44 pm    Post subject: Reply with quote

Meillä löytyy myös kiinnostusta riistajämiin, koirien järsittäväksi kelpaavat osat olisivat hieno juttu. Kympin voisin saavillisesta hyvinkin maksaa.
tzh
Tassujen kastelija

PostPosted: Mon Jun 01, 2009 5:38 pm    Post subject: Reply with quote

Lurundi wrote:
Meitä kiinnostaisi sorkat kovasti Very Happy Very Happy

OK

Seuran kokous on ohi ja nyt on alustavasti sovittu että sorkat kerätään talteen, mahdollisesti pakastetaankin jo lahtivajalla. Tuon niitä sitten syksyllä. Jahti alkaa meillä vasta lokakuun jälkipuoliskolla, että voi mennä marraskuulle ennenkuin hirvensorkkia alkaa tulla. Peuraa hyvällä tuurilla jo lokakuun alussa. Hinta alustavasti max 2€. Seuraan päin hinta on vakio, ja koska ainakin alustavasti minun on tarkoitus hoitaa tämä harrastuspohjalta hinta ei muutu määrän mukaan. Minulla ei ole myöskaan tarkoitus ajella ympäriinsa, ilmoitan paikat joissa olen ja joista saa noutaa...

Kiinnostuneet jättäkää tänne viesti tai YV, niin voin ottaa yhteyttä kun tilanne aktivoituu.
Back to top
tzh
Tassujen kastelija

PostPosted: Sat Oct 31, 2009 10:57 am    Post subject: Reply with quote

Jos sorkkien haluajia vielä löytyy jättäkää yksityisviestiä yhteystiedoin (puhelinnumero). Sorkkia on saatavissa (hirven ja peuran), tarvittaessa runsaastikin, tosin aikataulu riippuu kysynnästä (sorkat kiinni vielä eläimissä). Sopiva kustannusten korvaus olisi sorkan hinta 1 euro/kpl + 5 euroa/toimitus määrästä riippumatta. Noutaa voi Veikkolasta iltaisin ja / Espoosta virka-aikana.
T
Back to top
Post new topic   Reply to topic    vesikoirat Forum Index -> Kirppis All times are GMT

Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum